Een taak wijst u toe aan een medewerker, maar naast de medewerker is de taak vaak relateerd aan bijvoorbeeld een klant, een order of een artikel. Binnen de Prodin workflow noemen wij dit entiteiten die u aan de taak kunt koppelen. Naast een persoonlijke takenlijst kunt u op deze manier ook een takenlijst per entiteit samenstellen en heeft u direct inzicht in alle (openstaande) taken voor bijvoorbeeld die ene klant.
Het koppelen van de entiteiten doet u vanuit takenscherm. Indien u een nieuwe taak aanmaakt vanuit een bepaalde entiteit (bv. vanuit de relatie-cockpit) dan koppelt Prodin automatisch deze relatie aan de taak. Dit mechanisme is van toepassing voor alle entiteiten die u in de workflow kunt gebruiken. Let op dat u een bepaalde kiescode ook via een andere kiescode kunt opstarten (bijvoorbeeld het netwerk contactpersonen (2414) kunt u via de relatie-cockpit (0210) opstarten). De laatst opgestarte kiescode bepaalt de entiteit.
Het is ook mogelijk dat een taak automatisch aan meerdere entiteiten wordt gekoppeld. Bijvoorbeeld bij het aanmaken van een taak vanuit een offerte, koppelt Prodin automatisch aan zowel de offerte, relatie als contactpersoon aan de taak. Met de workflow instellingen bepaalt u zelf aan weke entiteiten Prodin een taak automatisch moet koppelen.
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved