U bent hier:Business Processen > Interne leveringen

Interne leveringen

Meer over Business Processen ...

 

Proces Visualisatie

 

 

Procesbeschrijving

Het hoofdproces interne leveringen heeft als uitgangspunt dat de interne leveringen via orders plaatsvinden. De interne leveringen via magazijnoverboekingen is onderdeel van hoofdproces magazijn.

 

Meer over interne leveringen via orders ...

 

Interne leveringen zijn in principe een integratie van het Business Proces Inkoop bij de bestellende vestiging en één van de onderstaande Business Processen bij de leverende vestiging:

 

Uiteraard zijn interne leveringen voorzien van zo veel mogelijk hulpmiddelen om het volledige proces zo LEAN mogelijk te laten verlopen, zowel op administratief, financieel als logistiek gebied.

 

Artikelen die door de leverende vestiging zijn toegewezen, maar nog niet zijn ontvangen door de bestellende vestiging, noemen we voorraad onderweg.

 

In het geval van retournering van een interne levering voert u het Business Proces omgekeerd uit: de bestellende vestiging wordt de verkopende vestiging en vice versa.

 

Meer over journalisering ...

 

Toelichting processen

De processen voor interne inkoop- en verkooporders zijn vrijwel identiek aan de processen voor reguliere inkoop- en verkooporders. Onderstaand vindt u de belangrijkste verschillen tussen deze processen:

 

Orderbeheer (inkoop- en verkooporder):

 

Orderpicking en expeditie:

 

Magazijnontvangst

 

Facturering

 

Inkoopfacturen

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved