Meer over statusafhandeling servicemeldingen ...
Eigen statuscodes zijn statuscodes die u zelf definieert en toekent aan servicemeldingen. Het wijzigen van de status vindt automatisch plaats door het uitvoeren van een handeling in Prodin of handmatig na beoordeling door een medewerker (via de betreffende button in de servicemelding). Onderstaand vindt u een visualisatie van de basisinrichting van de eigen statuscodes van servicemeldingen. Tevens is aangegeven of de statuswijziging automatisch of handmatig plaatsvindt (resp. 'Auto' en 'Hand').
Uiteraard biedt Prodin u de mogelijkheid om snel en eenvoudig een overzicht te krijgen van alle servicemeldingen met een door u geselecteerde statuscode. Meer ...
In de praktijk is het vaak wenselijk om de klant op de hoogte te stellen van wijzigingen in de status van een melding. Prodin biedt u hiervoor een automatische afhandeling. Meer ...
De wijze waarop Prodin de statussen automatisch aanpast configureert u in de serviceconstanten. Hier legt u de nieuwe status van de melding vast na een bepaalde handeling. Prodin biedt u de mogelijkheid om de statusafhandeling van storingen en reparaties afzonderlijk te configureren. Onderstaand vindt u een overzicht van de basisinrichting van Prodin. U heeft uiteraard de mogelijkheid om de basisinrichting aan te passen aan uw eigen specifieke bedrijfsprocessen. De scenario's in de on-line documentatie zijn gebaseerd op de onderstaande eigen statussen van de servicemelding. In de serviceconstanten legt u de inrichting van de automatische statuswijzigingen vast.
Status |
Omschrijving |
010 |
Identificatie (call-take) |
100 |
Diagnose stellen |
200 |
Offerte uitbrengen |
210 |
Offerte uitgebracht |
250 |
Te plannen |
300 |
Gepland |
400 |
Werk gereed |
900 |
Afgehandeld (opgelost) |
950 |
Afgehandeld (Klant niet akkoord) |
990 |
Beoordelen door coördinator |
999 |
RMA |
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved