Kiescode |
Omschrijving |
9770 |
Serviceconstanten |
De kiescode is opgebouwd uit de onderstaande tabbladen:
Rubriek |
Toelichting |
|
Algemeen |
||
Teleenheid uren |
De teleenheid voor uren. |
|
Uurcode reistijd |
Meer over reistijd en kilometers ... |
|
Kostencd kilometers |
||
Tarief kilometers |
||
Uurnotatie |
De uurnotatie heeft betrekking op de ingave en presentatie van de uren binnen de Prodin-P3 servicemodule. U heeft de keuze uit uren:minuten en decimale uren. |
|
Laatste toewijzingsnr. |
|
|
Sjabloon relatie |
Bij de serienummerkoppeling met verkoop wordt deze relatie gebruikt bij het genereren van nieuwe installatie-adressen. |
|
Factureren vanuit SO |
Hiermee geeft u aan of het mogelijk is om vanuit de registratie de betreffende service-order klaar te zetten voor facturering (concreet betekent dit dat de button 'Factureren' wel of niet beschikbaar komt). Afhankelijk van de instelling van de rubriek 'Factureren' genereert Prodin eventueel ook direct de factuur.
Meer over factureren servicemeldingen ... Meer over factureren servicecontracten ... Meer over factureren verkoop met dienstverlening ... |
|
Factureren |
Op het moment dat u een service-order klaar zet voor facturering, heeft u de mogelijkheid om direct de factuur te genereren (= direct factureren) of om alleen de verkooporder te genereren en de facturering te laten meelopen in de reguliere factuurrun (= alleen klaarzetten). |
|
Servicecontracten |
||
Ordersoort verkooporder |
Voor het factureren van service-orders en servicecontracten genereert Prodin verkooporders met de bijbehorende factuurrecords. De verkooporder krijgt de hier vastgelegde ordersoort.
Meer over factureren servicecontracten ... |
|
Direct factureren factuuradviezen |
Met deze code geeft u aan of u direct de facturen wilt genereren bij het factureren van servicecontracten of dat u de facturen alleen klaarzet zodat ze in de reguliere factureringsrun worden meegenomen.
Meer over factureren servicecontracten ... |
|
Kostprijs registreren |
Hiermee geeft u aan of het mogelijk is om een kostprijs te registreren en te journaliseren. |
|
Voorrijkosten |
||
Kostencode |
Meer over voorrijkosten ... |
|
Tarief | ||
Berekenwijze | ||
Niet berekenen vanaf | ||
Naamgeving checklisten |
||
Naamgeving |
Meer over checklisten ... |
|
Prefix PDF | ||
Prefix intern objectnr. | ||
Verkoop serienummers |
||
Objectnr. klant in VO | Meer ... |
Rubriek |
Toelichting |
|
Onderhoudsplanning |
||
Standaard reistijd |
Bij het automatisch inplannen van preventief onderhoud plant Prodin deze reistijd tussen twee afspraken van de servicemonteur. |
|
Monteursplanning |
||
Minimum plantijd |
Dit is de minimale tijd die Prodin per agenda-item inplant voor zowel service-orders als taken. |
|
Service-orders |
||
Ordergericht inkopen |
Meer over ordergerichte inkopen voor service-orders ... |
|
Afhandelen SO indien artikel in factuurcontrole | ||
Altijd automatisch nummeren |
Bij het genereren van een service-order vanuit een verkooporder of servicecontract kent Prodin een automatisch nummer toe aan de service-order. Met deze rubriek kunt u instellen om handmatig een nummer toe te kennen. |
|
Tariefafspraken |
Meer ... |
|
Uitbesteden werkzaamheden |
Meer over uitbesteden van werkzaamheden ...
U kunt deze rubriek wijzigen, indien:
|
|
Bevestigen uitgevoerde werkzaamheden |
||
Van toepassing |
Prodin biedt u de mogelijkheid om de uitgevoerde werkzaamheden op twee manieren te bevestigen aan de klant:
De overige rubrieken betreffende het bevestigen van werkzaamheden hebben betrekking op de geavanceerde afhandeling. |
|
Automatisch bevestigen |
Hiermee geeft u aan of het automatisch bevestigen vanuit Mobile Field Service van toepassing is en wat de afzender is van de betreffende e-mail (bv. servicedesk@uwbedrijf.nl). |
|
Afzender automatische mail |
||
Onderwerp mail |
Bij het bevestigen via de mail (handmatig en/of automatisch) geeft u hier aan wat het onderwerp en de 'body text' van de betreffende mail moet zijn. Dit zijn vaste teksten. De tekst bevestiging verwijst naar een algemeen tekstblok. |
|
Tekst bevestiging |
||
Taaksoort |
Instellingen van de taak die gegenereerd wordt bij het automatisch bevestigen indien er geen e-mail adressen bekend zijn. |
|
Groep |
||
Taakomschrijving |
||
Bevestigen verplicht |
Hiermee geeft u aan of de werkzaamheden pas gefactureerd kunnen worden nadat deze bevestigd zijn. |
|
Bijlage electronische factuur |
Meer over electronische facturen ... |
Rubriek |
Toelichting |
|
Algemeen |
||
Registratiewijze melder |
Prodin biedt u de mogelijkheid om bij servicemeldingen te registreren door wie de melding is gemaakt. Met de rubriek stelt u in op welke manier u dit registreert:
|
|
Diagnoses |
Meer ... |
|
Default prioriteit |
Bij het aanleggen van een nieuwe servicemelding krijgt deze de hier vastgelegde prioriteit. |
|
Factureringsvariant |
Meer over factureren servicemeldingen ... |
|
Objectsoort geen serienummer |
Indien bij een servicemelding een artikelnummer wordt gebruikt waarbij geen serienummering van toepassing is, gebruikt Prodin de hier vastgelegde objectsoort om de verdere afhandeling te bepalen. |
|
Default meldingssoort |
Indien bij een servicemelding geen objectsoort is ingegeven, gebruikt Prodin de hier vastgelegde meldingssoort als default voor de servicemelding. |
|
Reparaties |
||
Ontv.bon defect artikel |
Hiermee geeft u aan of u een ontvangstbon wilt genereren bij de ontvangst van een defect artikel van de klant. Dit is uiteraard alleen van toepassing voor reparaties. Meer ... |
|
Ordersoort verkooporder |
De ordersoort moet van het type 'Standaard order' zijn. Wij adviseren u om ordersoort '23' te gebruiken. De 'Ready to Work'-inrichting van Prodin is hierop gebaseerd.
Meer over factureren servicemeldingen ... |
|
Prijslijst retour artikel |
Voor de prijsbepaling van het retour artikel naar de klant gebruikt Prodin de prijs uit de hier vastgelegde prijslijst. Indien u hier geen prijslijst vastlegt, gebruikt Prodin de netto verkoopprijs conform de reguliere verkoopprijs en -korting bepaling. |
|
Verzendingen genereren |
Voor het verzenden van reparaties naar de leverancier genereert Prodin automatisch verzendnummers. U heeft daarnaast de mogelijkheid om de documenten direct te genereren of het beheerscherm van de verzendingen te starten. |
|
Uurcode uitbesteding |
De dienst die Prodin gebruikt voor het uitbesteden van reparaties. In de stamgegevens van de betreffende dienst moet uitbesteden geactiveerd zijn.
De rubriek is alleen beschikbaar indien uitbesteden van werkzaamheden geactiveerd is. |
|
Inkoopprijs leverancier |
De inkoopprijs van een reparatie kunt u handmatig ingeven per reparatie (Prodin vult in dit geval automatisch 0 in) of u kunt automatisch de inkoopprijs van het artikel overnemen uit de inkoopggevens van de betreffende leverancier (is deze niet aanwezig, dan vult Prodin 0 in).
Het automatisch overnemen van de inkoopprijs is met name geschikt voor het omruilen van artikelen bij de leverancier in plaats van het daadwerkelijk laten repareren. |
|
Factureren vanuit melding |
Hiermee geeft u aan of het mogelijk is om een reparatie direct vanuit de melding klaar te zetten voor facturering. Afhankelijk van de instelling van de rubriek 'Factureren' op het tabblad 'Constanten 1' wordt eventueel ook direct de factuur gegenereerd.
Indien u gebruik maakt van balieverkoop heeft u bovendien de mogelijkheid om reparaties aan de kassa af te rekenen. Bij deze variant worden de meldingen altijd klaargezet en direct het kassascherm opgestart voor de betreffende melding.
Meer over factureren servicemeldingen ... |
|
Altijd bevestigen | ||
Default reparatie-artikel |
Meer over reparaties zonder artikelnummer ... |
|
Storingen |
||
Ordersoort verkooporder |
Meer over factureren servicemeldingen ... |
Tabblad 'Mobile Field Service'
Meer over Mobile Field Service ...
Rubriek |
Toelichting |
|
Mobile Field Service |
||
Horizon service-orders |
In de agenda van de monteur presenteert Prodin alle bij de betreffende monteur geplande service-orders die binnen deze horizon vallen. Prodin berekent de horizon op basis van de systeemdatum plus het hier ingevulde aantal dagen. |
|
Alleen agenda t/m |
|
|
Aantal servicemeldingen |
Het aantal servicemeldingen dat als historie beschikbaar is op het mobiele device van de servicemonteur. |
|
Overnemen VC |
Hiermee geeft u aan of de MFS applicatie automatisch de uren en materialen uit de voorcalculatie moet overnemen als registratie. |
|
Meldingssoort |
Indien vanuit MFS een nieuwe melding wordt aangemaakt door de monteur, krijgt de melding deze meldingssoort. Alleen meldingssoorten met de soort afhandeling 'Storing' zijn mogelijk. |
|
Digitale handtekening |
||
Type document |
De digitale handtekening van de klant neemt Prodin op in het dossier van de service-order. In de centrale documententabel neemt Prodin het document met deze gegevens op.
Meer over documentbeheer ... |
|
Status |
||
Dossier omschrijving |
||
Tekst ondertekening |
Meer over digitale werkbon ...
De rubriek verwijst naar een algemeen tekstblok. |
|
Aanmaak taak |
||
Taaksoort |
Meer over aanmaak taken ... |
|
Groep |
||
Taak omschrijving |
||
Retourneren vervangen serienummer |
||
Van toepassing |
Meer ...
Bij de geselecteerde storingscode moet minimaal één oplossingscode zijn vastgelegd met de soort oplossing 'Alleen retourzending'. Meer over storingscodes en oplossingen ... |
|
Omschrijving |
||
Storingscode |
||
BackOffice services |
||
Locatie DMZ |
De wijze waarop de DMZ benaderd kan worden vanaf de Prodin server. Bijvoorbeeld:
|
|
Interval agenda |
Interval waarmee de Prodin server de agenda's van de monteurs klaarzet in de DMZ en registraties inleest vanuit de DMZ. |
|
Interval registratie |
||
Servicenaam agenda |
De naam van de Windows service voor resp. het klaarzetten van de agenda's en het inlezen van de registraties. |
|
Servicenaam registraties |
||
Domein (services) |
De credentials waarmee beide services gestart worden. Het daadwerkelijk starten en stoppen van de services doet u via de systeembezetting. |
|
User (services) |
||
Password (services) |
Meer over statusafhandeling servicemeldingen ...
Prodin zet de status van de servicemelding naar 'Afgehandeld' zodra alle service-orders die aan de betreffende melding zijn gekoppeld, zijn afgehandeld.
Rubriek |
Toelichting |
|
Eigen status storingen |
||
Nieuwe melding |
Deze eigen statussen zijn alleen van toepassing voor servicemeldingen van de soort 'Storing'. |
|
Offerte uitgebracht |
||
Service-order gepland |
||
Service-order uit planning |
||
Werk gereed |
||
Afgehandeld |
||
Niet uitvoeren |
||
Algemeen |
||
Via MFS gegenereerd |
Deze eigen statussen zijn alleen van toepassing voor servicemeldingen van de soort 'Storing' en 'Reparatie'. |
|
Autorisatie aangevraagd |
||
Geautoriseerd |
||
RMA |
||
Eigen status reparaties |
||
Nieuwe melding |
Deze eigen statussen zijn alleen van toepassing voor servicemeldingen van de soort 'Reparatie'. |
|
Offerte uitgebracht |
||
Service-order gepland |
||
Service-order uit planning |
||
Werk gereed |
||
Afgehandeld |
||
Niet uitvoeren |
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved