Kiescode |
Omschrijving |
3850 |
Servicemeldingen |
Onderdeel van Business Proces Servicemeldingen ...
Meer over verwijdercriteria ...
De kiescode is opgebouwd uit de onderstaande tabbladen
Rubriek |
Toelichting |
|
Meldingsnr. |
Het meldingsnummer is een uniek nummer dat u aan de servicemelding toekent. U kunt hierbij gebruik maken van automatische nummering.
Bij het registeren van een nieuwe call legt Prodin automatisch de meldingsdatum, meldingstijd en de medewerker die de melding heeft geregistreerd.
Meer overstatusafhandeling van servicemeldingen ... |
|
Algemeen |
||
Installatie-adres |
Het installatie-adres waar de melding betrekking op heeft. |
|
Contactpersoon |
Contactpersoon op het installatie-adres. |
|
Gemeld door |
De persoon die de melding heeft aangemeld. Prodin biedt u de mogelijkheid om hier een contactpersoon te registreren of een vrij tekst in te geven. U stelt dit in binnen de constanten. |
|
Klant |
De klant waar de melding op betrekking heeft. Als voorkeur neemt Prodin het installatie-adres over.
Naast een blokkering op de klant controleert Prodin ook of de factuurdebiteur (uit de stamgegevens van de relatie) geblokkeerd is. Meer over blokkeringen ... |
|
Factuuradres |
De klant/debiteur waaraan u de melding gaat factureren. Als voorkeur neemt Prodin de factuurdebiteur van de klant over. |
|
Referentie klant |
Een eventuele referentie die de klant opgeeft, bijvoorbeeld het meldingsnummer van de klant. |
|
Specificatie melding |
||
Service-object |
Het service-object waarop de melding betrekking heeft. Afhankelijk van de detaillering waarin de klant dit meldt, kunt u de onderstaande gegevens vastleggen:
|
|
Omschrijving |
De omschrijving van de melding bestaat uit twee delen:
De one-liner gebruikt u voor het eenvoudig en snel herkennen en terugzoeken van de meldingen. De uitgebreide omschrijving (variabel tekstblok) gebruikt u voor het zo volledig mogelijk vastleggen van de melding. |
|
Storingscode |
Meer ... |
|
Prioriteit |
Meer ... |
|
Meldingssoort |
Meer ...
De meldingssoort is in principe te wijzigen totdat de melding is afgehandeld. Indien de meldingssoort een reparatie betreft en er heeft een ontvangst en/of verzending plaatsgevonden, dan kunt u alleen nog een meldingssoort selecteren met de afhandeling reparatie. |
|
Garantie |
Hiermee geeft u aan of de melding onder garantie wordt afgehandeld. Prodin gaat er vanuit dat de afhandeling alleen onder garantie plaatsvindt, indien het betreffende serienummer nog in garantie is. |
|
Extra informatie |
||
Prodin geeft u direct aan of het betreffende service-object nog in garantie zit en of er een lopend servicecontract is. Voor bepaling van het servicecontract gebruikt Prodin de onderstaande criteria:
Indien er meerdere contracten lopen voor het service-object, geeft Prodin dit duidelijk aan op het scherm. Een specificatie van deze contracten kunt u direct opvragen via de stamgegevens van het service-object. |
Button |
Toelichting |
Blokkering |
Meer .. |
Wijzigen status |
Hiermee wijzigt u de status van de melding. Meer ... |
Diagnose |
Hiermee start u het diagnosescherm.
Prodin zet een vinkje op de button indien aan minimaal één van de onderstaande criteria is voldaan:
|
Calculatie |
Hiermee vraagt u de calculatie van de melding op. Meer ... |
Service-order |
Meer ... |
Datum/tijd |
Hiermee kunt u de meldingsdatum, de meldingstijd en de medewerker die de melding heeft geregistreerd wijzigen. |
Statushistorie |
Deze button biedt u direct inzicht in de data en tijdstippen waarop de eigen status van de betreffende servicemelding is gewijzigd (incl. de verantwoordelijke medewerker). |
Autoriseer |
Meer over commerciële autorisatie ...
Indien bij het aanleggen van de melding de toets op de kredietlimiet positief is, autoriseert Prodin automatisch de servicemelding. In alle andere gevallen moet u autorisatie aanvragen of de melding handmatig autoriseren met deze button. |
Dit tabblad is alleen van toepassing bij reparaties.
Rubriek |
Toelichting |
|
Meldingsnr. |
Projectie van diverse gegevens van het tabblad 'Melding'. |
|
Installatie-adres |
||
Specificatie melding |
||
Omschrijving |
Conform het tabblad 'Melding'. |
|
Soort oplossing |
Meer ...
U kunt de soort oplossing aanpassen zolang aan de onderstaande voorwaarden is voldaan:
|
|
Garantie |
Hiermee geeft u aan of de reparatie onder garantie wordt uitgevoerd. Houdt u er rekening mee dat dit puur informatief is zodat verderop in het proces besloten kan worden wat aan de klant gefactureerd gaat worden. Prodin neemt als default de garantie over zoals gepresenteerd op het 1e tabblad. |
|
Defect artikel |
||
Artikel |
Het artikelnummer van het defecte artikel. Voor dit artikel moet meerdere magazijnen van toepassing zijn in de stamgegevens. |
|
Serienummer |
Ingave van een serienummer is van toepassing indien voor het defecte artikel serienummerregistratie van toepassing is. Indien u nog geen defect artikel heeft vastgelegd, kunt u ook een serienummer vastleggen. Prodin gebruikt automatisch het bijbehorende artikel uit de installed-base als defect artikel.
Indien het ingegeven serienummer reeds is opgenomen in de installed-base, moet het artikelnummer van dit serienummer overeenkomen met het defecte artikel. Prodin signaleert indien de klant afwijkt van de RMA klant, maar accepteert het serienummer wel. |
|
Inruilprijs |
De inruilprijs die de klant krijgt voor het defecte artikel. |
|
Ontvangstdatum |
De datum waarop u het defecte artikel heeft ontvangen.
Meer over afhandeling met de klant ... |
|
Retour artikel |
||
Artikel |
Het artikelnummer van het artikel dat retour gaat naar de klant en/of retour is gekomen van de leverancier. Voor dit artikel moet meerdere magazijnen van toepassing zijn in de stamgegevens. Prodin vult automatisch het artikelnummer van het defecte artikel in. (rubriek is niet van toepassing bij alleen een retourzending) |
|
Serienummer |
De afhandeling is identiek aan de serienummer-afhandeling van het defecte artikel. |
|
Verkoopprijs |
Prodin bepaalt de verkoopprijs van het ruilartikel op basis van de gekozen oplossing.
Prodin rekent de verkoopprijs om naar een netto verkoopprijs per stuk in Euro. |
|
Verzenddatum |
De datum waarop u het retour artikel heeft verzonden, inclusief het betreffende verzendnummer.
Meer over afhandeling met de klant ... |
|
Afhandeling met leverancier |
||
Leverancier |
De leverancier waaraan u de reparatie uitbesteed. Prodin vult automatisch de voorkeursleverancier van het defecte artikel in. |
|
Inkoopprijs |
De prijs die de leverancier u gaat berekenen voor de reparatie (oftewel de inkoopprijs van de uitbesteding). U kunt deze prijs wijzigen totdat u het retour artikel van de leverancier heeft ontvangen. |
|
Verzenddatum |
De datum waarop u het defecte artikel heeft verzonden, inclusief het betreffende inkooporder- en verzendnummer.
Meer over verzenden naar de leverancier ... |
|
Ontvangstdatum |
De datum waarop u het artikel retour heeft ontvangen van de leverancier.
Meer over ontvangen van de leverancier ... |
Button |
Toelichting |
Ontv. klant |
Met deze button ontvangt u het defecte artikel van de klant. Let op dat u de ontvangstmelding niet kunt terugdraaien.
De button is beschikbaar indien aan onderstaande condities is voldaan:
Meer over afhandeling met de klant ... |
Verz. klant |
Met deze button verzendt u het retour artikel naar de klant. Let op dat u de verzendmelding niet kunt terugdraaien. Indien in het magazijn (ruilartikelen of nieuwe artikelen) locaties van toepassing zijn, geeft u deze ook hier in.
De button is beschikbaar indien aan onderstaande condities is voldaan:
Indien het verzendnummer nog niet is afgehandeld, start u het beheer van het betreffende verzendnummer. Meer ...
Meer over afhandeling met de klant ... |
Inkooporder |
Met deze button genereert u een inkooporder voor het uitbesteden van de reparatie.
De button is beschikbaar indien aan onderstaande condities is voldaan:
Indien er reeds een inkooporder is gegenereerd, vraagt u de inkooporder op met deze button. |
Verz. lev. |
Met deze button verzendt u het defecte artikel naar de leverancier. Let op dat u de verzendmelding niet kunt terugdraaien.
De button is beschikbaar indien aan onderstaande condities is voldaan:
Indien het verzendnummer nog niet is afgehandeld, start u het beheer van het betreffende verzendnummer. Meer ...
Meer over verzenden naar de leverancier ... |
Ontv. lev. |
Met deze button ontvangt u het retour artikel van de leverancier. Let op dat u de ontvangstmelding niet kunt terugdraaien.
De button is beschikbaar indien aan onderstaande condities is voldaan:
Meer over ontvangen van de leverancier ... |
Factureren |
Hiermee factureert u deze servicemelding. De button is alleen beschikbaar indien deze regel daadwerkelijk gefactureerd kan worden. |
De bovenstaande buttons zijn alleen beschikbaar indien u geautoriseerd bent om servicemeldingen te wijzigen.
U kunt een servicemelding verwijderen indien aan de onderstaande criteria is voldaan:
Bij het verwijderen van een servicemelding verwijdert Prodin ook de onderstaande entiteiten (indien aanwezig):
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved