Open topic with navigation
Reparaties - afhandeling met de klant
Meer over
reparaties ...
De afhandeling
met de klant is opgebouwd uit twee scenario's:
- Ontvangen van
het defecte artikel van de klant (scenario 1)
- Verzenden
van het retour artikel naar de klant (scenario 2)
Ontvangen van het defecte artikel van de klant
(scenario 1)
De ontvangst
van het defecte artikel registreert u direct vanuit de servicemelding
(zie hiervoor de handleiding).
Prodin voert hiervoor automatisch de onderstaande handelingen uit:
- Genereren
van een ontvangstlabel dat u kunt gebruiken ter identificatie van het
defecte service-object.
- Genereren
van een negatieve uitgifte van het betreffende artikelnummer op de aan
de servicemelding gekoppelde service-order. Belangrijke uitgangspunten
zijn:
- De
verwerking van de regel is identiek aan wanneer u de uitgifte handmatig
zou registreren.
- Het
uitgiftemagazijn is het 'Magazijn defecte artikelen' zoals vastgelegd
bij de vestiging
van de servicemelding.
- Indien
de inruilprijs ongelijk aan nul is, komt de betreffende regel automatisch
op te factureren te staan.
De journalisering
is conform het registreren van het materiaalverbruik bij
het Business Proces Service. Meer
...
Verzenden van het retour artikel naar de
klant (scenario 2)
Het verzenden
van het retour artikel
registreert u direct vanuit de servicemelding (zie hiervoor de handleiding).
Prodin voert hiervoor automatisch de onderstaande handelingen uit:
- Genereren
van een uitgifte van het betreffende artikelnummer op de aan de servicemelding
gekoppelde service-order. Belangrijke uitgangspunten zijn:
- De
verwerking van de regel is identiek aan wanneer u de uitgifte handmatig
zou registreren.
- Het
uitgiftemagazijn is het 'Magazijn ruilartikelen' zoals vastgelegd bij
de vestiging
van de servicemelding. Bij de diagnose 'Vervangen door nieuw artikel'
is het uitgiftemagazijn het verkoopuitgifte magazijn van de betreffende
vestiging.
- De
betreffende regel komt automatisch op te factureren te staan (ook bij
een verkoopprijs van nul).
- Het verzenden van het artikel vindt plaats via
Business Proces Expeditie.
Prodin genereert hiervoor automatisch een verzendnummer. Afhankelijk van
de instelling in de constanten
genereert Prodin direct de benodigde documenten of start automatisch het
verzendingenbeheer voor het gegenereerde verzendnummer.
De
journalisering is conform het registreren van het materiaalverbruik bij het Business
Proces Service. Meer
...
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved