Open topic with navigation
Reparaties - afhandeling met de leverancier
Meer
over reparaties ...
De afhandeling
met de leverancier is speciaal bedoeld voor het uitbesteden van reparaties.
In de praktijk betekent dit dat de leverancier het defecte artikel repareert
of vervangt door een ruilartikel. De afhandeling is in beide gevallen
identiek.
De afhandeling
met de leverancier vindt plaats conform het uitbesteden van werkzaamheden
(soort 'Uren en materiaal'). Meer
...
De
afhandeling met de klant is opgebouwd uit twee scenario's:
- Verzenden
van het defecte artikel naar de leverancier (scenario 4)
- Ontvangen van
het retour artikel van de leverancier (scenario 5)
Verzenden van het defecte artikel naar
de leverancier (scenario 4)
De verzenden
van het defecte artikel registreert u direct vanuit de servicemelding
(zie hiervoor de handleiding).
Prodin voert hiervoor automatisch de onderstaande handelingen uit:
- Genereren
van een inkooporder voor de uitbesteding. Belangrijke uitgangspunten zijn:
- De
leverancier van de inkooporder is de leverancier die is vastgelegd in
de reparatie.
- Prodin
gebruikt de uitbesteding die is vastgelegd in de constanten
bij de rubriek 'Dienst uitbesteding'.
- De
inkoopprijs van de uitbesteding is de reparatieprijs uit de servicemelding.
- In
de specificatie van de uitbesteding van de inkooporder neemt Prodin het
defecte artikel op als 'Te leveren' en
het retour artikel als 'Te ontvangen' (beide voor 1 eenheid).
- Genereren
van een uitgifte van het defecte artikel naar de leverancier. Deze uitgifte
vindt plaats via de inkooporder conform een materiaaluitgifte van een
uitbesteding.
- Het verzenden
van het artikel vindt plaats via Business Proces Expeditie.
Prodin genereert hiervoor automatisch een verzendnummer. Afhankelijk van
de instelling in de constanten
genereert Prodin direct de benodigde documenten of start automatisch het
verzendingenbeheer voor het gegenereerde verzendnummer.
Ontvangen
van het retour artikel van de leverancier (scenario 5)
De ontvangst
van het retour artikel registreert u direct vanuit de servicemelding (zie
hiervoor de handleiding).
Prodin voert hiervoor automatisch de onderstaande handelingen uit:
- Genereren
van de volledige ontvangst van het retour artikel. Deze ontvangst vindt
plaats via de inkooporder conform een ontvangst van een uitbesteding.
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved