Offreren van servicecontracten

Nadat u een product geleverd en eventueel gemonteerd heeft bij de klant, heeft u de mogelijkheid om de klant een servicecontract te offreren. Prodin biedt u de mogelijkheid om automatisch offertes te genereren, maar u kunt uiteraard ook selectief en handmatig een offerte maken.

 

Een geoffreerd servicecontract heeft de status 'Offerte'. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om hiervoor via PCN een offerte te genereren. Op het moment dat u deze offerte gegenereerd heeft, werkt Prodin automatisch de 'Datum laatste offerte' bij.

 

Met kiescode 3825 of de betreffende rapportages, krijgt u een overzicht van alle uitstaande offertes. De verdere afhandeling van de offerte is afhankelijk van of de klant de offerte accepteert. U geeft het servicecontract de status 'Contract' of 'Afgewezen offerte'.

 

Statuswijziging van het contract

U kunt de status van het servicecontract wijzigen op basis van de onderstaande uitgangspunten:

 

Van status

Naar status

Toelichting

Offerte

Offerte

Afgewezen offerte

Afgewezen offerte

Contract

Afgewezen offerte

Offerte

Contract

Kan altijd

Contract

Contract

Offerte

Afgewezen offerte

Kan alleen indien aan onderstaande voorwaarden is voldaan:

  • Er zijn geen factuuradviezen aanwezig en er is nog niets gefactureerd.
  • Er is geen service-order aanwezig en geen servicehistorie.

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved