Nadat u een product geleverd en eventueel gemonteerd heeft bij de klant, heeft u de mogelijkheid om de klant een servicecontract te offreren. Prodin biedt u de mogelijkheid om automatisch offertes te genereren, maar u kunt uiteraard ook selectief en handmatig een offerte maken.
Een geoffreerd servicecontract heeft de status 'Offerte'. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om hiervoor via PCN een offerte te genereren. Op het moment dat u deze offerte gegenereerd heeft, werkt Prodin automatisch de 'Datum laatste offerte' bij.
Met kiescode 3825 of de betreffende rapportages, krijgt u een overzicht van alle uitstaande offertes. De verdere afhandeling van de offerte is afhankelijk van of de klant de offerte accepteert. U geeft het servicecontract de status 'Contract' of 'Afgewezen offerte'.
Statuswijziging van het contract
U kunt de status van het servicecontract wijzigen op basis van de onderstaande uitgangspunten:
Van status |
Naar status |
Toelichting |
Offerte Offerte Afgewezen offerte Afgewezen offerte |
Contract Afgewezen offerte Offerte Contract |
Kan altijd |
Contract Contract |
Offerte Afgewezen offerte |
Kan alleen indien aan onderstaande voorwaarden is voldaan:
|
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved