Kiescode |
Omschrijving |
8170 |
Medewerkers |
Met deze kiescode beheert u de centrale medewerkerstabel van Prodin. In de tabel neemt u in ieder geval alle medewerkers op die kunnen aanloggen op Prodin, maar daarnaast kunt u ook andere (interne en externe) medewerkers opnemen. Alle medewerkers in de centrale medewerkerstabel kunt u in principe gebruiken in de workflow en de bedrijfsagenda. Daarnaast kunt u medewerkers inzetten als servicemonteur, productiemedewerker of beide.
Aan de medewerkers die kunnen aanloggen op Prodin kent u een Prodin username toe. Meer over aanloggen ...
De NAW gegevens van de medewerker zoals e-mailadres, direct telefoonnummer en huisadres, legt u in Prodin vast als een contactpersoon. Bij het aanmaken van een nieuwe medewerker, vraagt Prodin u automatisch om een nieuwe contactpersoon aan te maken. Prodin koppelt deze op de achtergrond aan de medewerker. Bij het verwijderen van een medewerker, verwijdert Prodin automatisch de contactpersoon (uiteraard alleen indien deze aan alle verwijdercriteria voldoet).
Tabblad 'Medewerkers'
In een grid presenteert Prodin alle medewerkers uit de centrale medewerkerstabel. De detailgegevens van de medewerkers zijn verdeeld over maximaal vier tabbladen.
Button |
Toelichting |
Afh. documenten |
Hiermee stelt u de afhandeling van documenten in voor de betreffende medewerker.
|
Aut. agenda/workflow |
Hiermee start u het autorisatiescherm agenda en workflow. |
Rubriek |
Toelichting |
Medewerker |
De initialen of medewerkersnummer. |
Algemeen |
|
Alfacode |
Korte zoekcode. |
Vestiging |
De vestiging waarbij de medewerker hoort. Prodin gebruikt deze voor de journalisering van de urenregistratie op service-orders. |
Prodin username |
De Prodin username van de betreffende medewerker. Het vastleggen van deze username versneld het werken met de workflow en de bedrijfsagenda, omdat Prodin direct de medewerker kan selecteren die bij uw username hoort. Een username mag maximaal aan één medewerker worden gekoppeld. In de listbox presenteert Prodin u alle Prodin usernames die nog niet aan een medewerker zijn gekoppeld. |
Inhuur |
Meer over inhuur medewerkers ... |
Foto medewerker |
Hier legt u het netwerk pad vast van de foto van de medewerker. Let op dat dit een bitmap moet zijn, indien u deze direct in het scherm wilt presenteren. |
Magazijn verkoop |
Dit magazijn gebruikt Prodin als uitgiftemagazijn voor verkooporderregels, indien de betreffende medewerker een nieuwe verkooporderregel aanlegt. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om het uitgiftemagazijn nog te wijzigen.
Meer over uitgiftesoort en bestemming artikelen ... |
Upload mappen |
|
Algemeen |
Zie de persoonlijke instellingen van de medewerker. |
Elec. orderregels |
Meer ... |
Locatie inboeken gescande inkoopfacturen |
|
Nog te boeken |
Indien u de locaties per medewerker instelt, is het verplicht om beide locaties in te vullen.
Meer over inboeken gescande inkoopfacturen ... |
Geboekt | |
Bedrijfsagenda |
|
Van toepassing |
Hiermee geeft u aan of de bedrijfsagenda van toepassing is voor deze medewerker. |
Standaard rooster |
Meer over werkroosters ... |
Exchange sync. |
Hiermee geeft u aan of u de persoonlijke agenda van deze medewerker wilt synchroniseren met de Exchange agenda. meer over bedrijfsagenda ... |
Productie en service |
|
Servicemonteur |
Hiermee geeft u aan of de medewerker een servicemonteur is. |
Productiemedewerker |
Hiermee geeft u aan of de medewerker een productiemedewerker is. Voor een productiemedewerker is het verplicht een aantal rubrieken op het tabblad 'Productie' correct in te vullen (bv. afdeling, uren per week en uurcode). |
Registratiescherm |
Meer ... |
Button |
Toelichting |
NAW gegevens |
Met deze button vraagt u de stamgegevens van de contactpersoon op die aan de betreffende medewerker is gekoppeld. |
Prodin username |
Hiermee vraagt u de stamgegevens van de Prodin username mee op. Indien u een Prodin username wilt verwijderen doet u dit door deze tijdelijk aan een medewerker te koppelen en met deze button op te vragen. Vanuit de stamgegevens kunt u de Prodin username verwijderen. Meer ... |
Tabblad 'Service en onderhoud'
Rubriek |
Toelichting |
|
Algemeen |
||
Magazijn |
Dit is het magazijn wat bij de servicebus van de monteur hoort. Dit magazijn wordt gebruikt voor bepaling van het uitgiftemagazijn bij registratie via Mobile Field Service en het werkplaatsscherm. |
|
Uitvoeren onderhoud |
Hiermee geeft u aan of de servicemonteur ingezet kan worden bij het uitvoeren van preventief onderhoud. Prodin gebruikt deze instellingen bij het automatisch inplannen van de servicemonteur voor uitvoer van preventief onderhoud. |
|
Uitvoeren meldingen |
Hiermee geeft u aan of de servicemonteur ingezet kan worden bij het uitvoeren van servicemeldingen. Prodin gebruikt deze instellingen bij inplannen van de monteur met de groepsagenda. |
|
Mobile Field Service |
||
Password |
Het password om in te loggen in Mobile Field Service op de laptop of PDA. |
|
Van toepassing |
Hiermee geeft u aan of Mobile Field Service van toepassing is voor de betreffende medewerker. |
Button |
Toelichting |
Rayon
|
Hier legt u vast in welk servicerayons de servicemonteur bij voorkeur ingezet wordt. Prodin gebruikt dit bij het inplannen van service-orders bij monteurs (zie ook bedrijfsagenda en preventief onderhoudsplan). |
Rubriek |
Toelichting |
|
Algemeen |
||
Kostprijs uurtarief (€) |
Meer ... |
|
Kostenplaats | Kostenplaats van de medewerker (niet verplicht om vast te leggen). Indien vastgelegd wordt de kostenplaats gebruikt voor de journalisering van de dekking bij urenregistratie (jp.710). | |
Geavanceerde urenregistratie |
||
Van toepassing |
Meer ... |
|
Normuren per week |
Meer over arbeidsovereenkomst medewerkers ... |
|
Datum in dienst |
||
Datum uit dienst |
||
Personeelsnummer |
Het personeelsnummer van de medewerker. Dit nummer gebruikt Prodin voor de koppeling met een extern salarispakket, maar kunt u uiteraard ook puur informatief gebruiken. |
|
Directe Tijd Registratie (DTR) |
||
Standaard uurcodes |
|
Button |
Toelichting |
Uurcodes |
Hiermee beheert u de uurcodes waarop de medewerker mag boeken. Meer over geavanceerde urenregistratie ... |
Weeklijsten |
Hiermee krijgt u een overzicht van alle digitale weeklijsten die van de betreffende medewerker beschikbaar zijn. U heeft de mogelijkheid om het aantal normuren voor de betreffende week te wijzigen indien de weeklijst nog niet ge-accordeerd is door de manager. De betreffende digitale weeklijst kunt u direct vanuit het overzicht opvragen.
Meer over arbeidsovereenkomst medewerkers ... |
Rubriek |
Toelichting |
|
Algemeen |
||
Afdeling |
De afdeling van de medewerker. |
|
Kostprijs uurtarief (€) |
Het uurtarief van de medewerker dat gebruikt wordt voor de kostprijs. |
|
Grootboekcode |
|
|
Uren per week |
Het aantal uren dat de medewerker per week werkt. |
|
Periode uren |
|
|
Tekstblok |
Extra informatie betreffende de medewerker. |
|
Uurcode |
Default uurcode die gebruikt wordt bij de urenregistratie. |
|
Voorkeursbewerking |
Deze rubriek is alleen van toepassing indien u gebruik maakt van geavanceerde capaciteitsplanning.
Meer over beschikbare capaciteit ... |
|
Datumgrens uren |
|
|
Urensaldi |
||
Saldo verlof |
|
|
Saldo ADV |
|
|
Saldo TVT |
|
|
Directe Tijdregistratie (DTR) |
||
Voorkeursbewerking |
|
|
Vaste bewerking |
|
|
Pauze melden |
|
|
Password |
|
|
Dagen per week |
|
|
Overwerk toestaan |
|
|
Normatieve uren/dag |
|
|
Regels tonen |
|
|
Vaste uurcodes DTR |
||
Te laat begonnen |
|
|
Te vroeg weg |
|
|
Uren buiten rooster |
|
|
Overwerk |
|
Op dit tabblad geeft u aan van welke groepen de medewerker lid is.
Meer over groepen van medewerkers ...
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved