Soorten service-order

Meer over service ...

 

Een service-order heeft altijd één van de onderstaande oorsprongen:

 

Oorsprong

Toelichting

Servicemelding

De service-order is gekoppeld aan een servicemelding. Prodin onderscheidt hierbij drie typen:

 

Type

Visualisatie

Toelichting

Uitvoeren

Dit type wordt speciaal gebruikt voor het daadwerkelijk oplossen van de servicemelding. Het uitgangspunt van Prodin is dat iedere 'uitvoer'-order overeenkomt met een bezoek van de monteur. Op deze manier krijgt u inzicht in het aantal bezoeken dat werkelijk nodig is om een servicemelding op te lossen.

Diagnose

Dit type wordt speciaal gebruikt voor de registratie van uren en materialen bij het stellen van een diagnose. Meer ...

Logistiek

Dit type wordt gebruikt voor het ontvangen en versturen van het defecte en retour apparaat van en naar de klant/leverancier. Prodin genereert deze service-order automatisch en u kunt hier geen mutaties/registraties op verrichten.

 

Meer over reparaties ...

 

Meer over Business Proces servicemeldingen ...

Servicecontract

De service-order is gekoppeld aan een servicecontract. In de praktijk betekent dit dat de service-order vrijwel altijd bedoeld is voor het uitvoeren van preventief onderhoud.

 

Meer over Business Proces servicecontracten ...

Verkooporder

De service-order is gekoppeld aan een orderregel van een verkooporder met dienstverlening.

 

Meer over Business Proces verkoop met dienstverlening ...

Intern

Dit is een interne order die in de praktijk meestal gebruikt wordt voor het plannen en/of registreren van indirecte werkzaamheden. U kunt hierbij denken aan pre-sales ondersteuning, dokter en tandarts bezoeken, het volgen van trainingen, et cetera.

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved