Servicemeldingen - diagnose

Meer over servicemeldingen ...

 

Zodra een servicemelding is vastgelegd in Prodin (= identifcatie) biedt Prodin u de mogelijkheid om een diagnose te stellen. De diagnose is gericht op het vaststellen van de oplossing voor melding en het eventueel calculeren van de benodigde uren en materialen (de zogenaamde 'diagnose'-calculatie). Tevens stelt u vast of de oplossing onder garantie valt. Op basis van de diagnose beslist u om een offerte te maken of direct een monteur in te plannen voor het oplossen van de servicemelding.

 

Voor de 'diagnose'-calculatie maakt Prodin gebruik van een specifieke servicecalculatie die aan de betreffende servicemelding is gekoppeld. Dit is (uiteraard) dezelfde servicecalculatie die ten grondslag ligt aan een eventueel uit te brengen offerte (de zogenaamde 'offerte'-calculatie). Eén van de belangrijke uitgangspunten van een diagnose is dat deze gesteld wordt door een technische medewerker. Om dit zo snel en eenvoudig mogelijk te laten plaatsvinden heeft u de beschikking over een speciaal diagnosescherm van waaruit u de 'diagnose'-calculatie maakt. In dit diagnosescherm presenteert Prodin uitsluitend de voor de technische medewerker relevantie informatie (dus bijvoorbeeld geen prijsinformatie).

 

Nadat de medewerker de diagnose heeft gesteld, kan hij/zij direct de bestede uren registreren vanuit het diagnosescherm en de status van de servicemelding aanpassen zodat deze verder opgepakt kan worden (bv. offerte uitbrengen of monteur inplannen).

 

'diagnose'-calculatie versus 'offerte'-calculatie

Het uitbrengen van een offerte vindt plaats op basis van de 'offerte'-calculatie. De 'offerte'-calculatie is in principe één op één gelijk aan de 'diagnose'-calculatie (het is immers dezelfde servicecalculatie), maar de commerciële medewerker heeft de mogelijkheid om de 'offerte'-calculatie aan te passne voor het uitbrengen van de offerte. Een belangrijk uitgangspunt is dat de oorspronkelijk 'diagnose'-calculatie altijd inzichtelijk moet blijven ongeacht de eventuele aanpassingen die een commerciële medewerker in de 'offerte'-calculatie doorvoert.

 

Om dit te waarborgen hanteert Prodin de onderstaande uitgangspunten betreffende het wijzigen van beide calculaties:

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved