Storingscodes en oplossingen

Meer over servicemeldingen ...

 

Bij de identificatie van een servicemelding registreert u de klacht van de klant met behulp van een volledig vrije tekstingave. Daarnaast biedt Prodin u de mogelijkheid om een storingscode te registreren. In de praktijk wordt dit gebruikt voor bijvoorbeeld registratie van de foutmelding die een koffie-apparaat op een kantoor geeft of het indelen van de melding in een categorie (bv. advies, fout, klacht, et cetera). De storingscodes die u kunt selecteren zijn afhankelijk van de objectsoort in de melding. In de stamgegevens van de objectsoort geeft u aan welke storingscodes van toepassing zijn.

 

 

Oplossingen zijn uiteraard een essentieel onderdeel van servicemeldingen. Een mogelijke oplossing bij het stellen van de diagnose en een werkelijk oplossing die door de monteur is gerealiseerd. Prodin onderscheidt vijf soorten oplossingen:

 

Om een optimale herkenbaarheid voor uw eigen medewerkers te realiseren, biedt Prodin de mogelijkheid om uw eigen terminologie te gebruiken voor de oplossingen. Hiervoor zijn zogenaamde oplossingscodes beschikbaar die uw medewerkers gebruiken bij de afhandeling van servicemeldingen. Dit betekent concreet dat u medewerkers altijd een oplossingscode selecteren en nooit de soort oplossing (die is aan de oplossingscode gekoppeld). In onderstaande tabel vindt u een praktijkvoorbeeld van (een deel van) de inrichting van oplossingen.

 

Soort oplossing

Oplossingscode

Zelf uitvoeren

Muntverwerking vervangen

Software resetten

Filters vervangen

Uitbesteden

Bankbiljetverwerking vervangen

Voeding vervangen

Vervangen door ruilartikel

Vervangen door ruilartikel

Vervangen door nieuw artikel

Vervangen door nieuw artikel

Alleen retourzending

Alleen retourzending

 

Indien u bij de melding geen oplossingscode vastlegt, gebruikt Prodin altijd 'Zelf uitvoeren' als soort oplossing. 'Zelf uitvoeren' is beschikbaar bij zowel storingen als reparaties, de overige soorten oplossing zijn alleen beschikbaar bij reparaties. Meer over soort afhandeling meldingen ...

 

In de praktijk zijn vaak niet alle gedefinieerde oplossingscodes van toepassing voor een bepaald probleem. Om uw medewerkers optimaal inzicht hierin te geven en bovendien fouten te voorkomen, zijn de mogelijke oplossingscodes afhankelijk van de geselecteerde storingscode. In de stamgegevens van de storingscode en/of oplossingscode geeft u aan welke combinaties mogelijk zijn.

 

Bij het aanleggen van een nieuwe servicemelding (= identificatie) vult Prodin de storingscode, oplossingscode en soort oplossing met default waardes. Meer ...

 

Het registreren van de werkelijke oplossing komt beschikbaar met releasepunt SO065.

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved