Meldingssoorten en afhandeling

Meer over servicemeldingen ...

 

Prodin onderscheidt twee soorten afhandeling gebaseerd op de locatie waar de servicemelding uitgevoerd moet worden:

 

Soort afhandeling

Toelichting

Storing

Kenmerkend voor storingen is dat het betreffende service-object op het installatie-adres blijft staan en de monteur naar het installatie-adres toe gaat. Uiteraard is het ook mogelijk dat de monteur niet fysiek naar het installatie-adres toe gaat, maar de storing remote oplost.

 

Mooie praktijkvoorbeelden zijn storingen bij deuren, toegangssytemen, zakelijke koffie-apparaten, printers aan productielijnen en storingen aan software.

Reparatie

Kenmerkend voor reparaties is dat de klant het betreffende service-object bij u ter reparatie aanbiedt. In de praktijk betekent dit dat de klant het service-object zelf langs komt brengen, opstuurt of dat u een eigen ophaaldienst heeft.

 

Eén van uw eigen monteurs kan de daadwerkelijke reparatie uitvoeren, maar u kunt deze reparatie ook in zijn geheel uitbesteden. Bovendien biedt Prodin u de mogelijkheid om het service-object niet te repareren, maar te vervangen door een ruilartikel of een nieuw artikel.

 

Meer over reparaties ...

 

De soort afhandeling gebruikt Prodin achter de schermen. U selecteert de soort afhandeling van een melding via de meldingssoorten die u zelf definieert. Bij de meldingssoort geeft u aan welke afhandeling (stroring of reparatie) van toepassing is. De standaard inrichting van Prodin voorziet in twee meldingssoorten, nl. 'Storing' (soort afhandeling is storing) en 'Reparatie' (soort afhandeling is reparatie). Praktijkvoorbeelden van meldingssoorten zijn storing, schade, vraag, aanpassing (allen met storing als soort afhandeling).

 

De meldingssoort biedt u de mogelijkheid om servicemeldingen naar uw eigen inzicht te categoriseren en kunt u gebruiken in uw eigen specifieke rapportages.

 

Bij het aanleggen van een nieuwe servicemelding (= identificatie) bepaalt Prodin automatisch de default waarde voor de meldingssoort. Meer ...

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved