Meer over reparaties ...
Meer over servicemeldingen ...
RMA staat voor 'Return Material Authorization' oftewel de toestemming die u aan uw klanten geeft om producten retour te sturen. De RMA procedure is opgezet om retourzendingen zo optimaal mogelijk te organiseren. De klant vraagt bij u een uniek RMA nummer aan dat gebruikt moet worden als identificatie op de retourzendingen.
In de praktijk veel voorkomende redenen voor een RMA-procedure zijn:
De RMA afhandeling van Prodin is een speciale variant van de reparaties speciaal gericht op het verwerken van hogere volumes van retouren. De RMA is een paraplunummer waaronder u één of meerdere reparaties clustert en beheert. De afhandeling van de individuele reparaties is identiek aan de reguliere reparatie-afhandeling. Vanuit de RMA heeft u bovendien de mogelijkheid om in één keer handelingen voor alle gekoppelde reparaties uit te voeren (bv. in één keer binnenboeken van 5 defecte artikelen van de klant).
Prodin onderscheidt twee soorten RMA's. Meer ...
Activeren functionaliteit
Voorwaarde voor het activeren van de RMA afhandeling is dat de reparatie-afhandeling is geactiveerd en ingericht.
Voor het verder activeren van de RMA afhandeling is het alleen noodzakelijk om de automatische nummering voor RMA's in te stellen.
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved