De afhandeling van reparaties is op hoofdlijnen gelijk aan de afhandeling van storingen. Het belangrijkste verschil is de logistieke afhandeling die plaatsvindt met de klant en/of leverancier. Prodin onderscheidt vijf mogelijk scenario's die onderstaand zijn gevisualiseerd.
Afhankelijk van de gekozen oplossing zijn scenario's van toepassing zoals weergegeven in de onderstaande tabel.
Afhandeling met de klant (scenario 1 en 2)
Afhandeling met de leverancier (scenario 4 en 5)
Soort oplossing |
Scenario's |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
Vervangen door ruilartikel |
x |
x |
|
|
|
Vervangen door nieuw artikel |
x |
x |
|
|
|
Reparatie zelf uitvoeren |
x |
x |
x |
|
|
Reparatie uitbesteden |
x |
x |
|
x |
x |
Alleen retourzending |
x |
|
|
|
|
Nog beoordelen |
x |
|
|
|
|
Meer over facturering reparaties ...
Meer over journalisering reparaties ...
Structuur reparaties
Onderstaand vindt u een visualisatie van de structuur van reparaties. Het materiaal is van toepassing bij scenario 1 en 2, de uitbesteding is van toepassing bij scenario's 4 en 5. In de beschrijving van de scenario's vindt u een gedetailleerde toelichting.
Meer over reparaties zonder artikelnummer ...
Relevante handleidingen:
Activeren functionaliteit
Reparaties zijn beschikbaar indien onderdeel van uw Prodin licentie.
(BWP)
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved