Reparaties

De afhandeling van reparaties is op hoofdlijnen gelijk aan de afhandeling van storingen. Het belangrijkste verschil is de logistieke afhandeling die plaatsvindt met de klant en/of leverancier. Prodin onderscheidt vijf mogelijk scenario's die onderstaand zijn gevisualiseerd.

 

 

Afhankelijk van de gekozen oplossing zijn scenario's van toepassing zoals weergegeven in de onderstaande tabel.

 

Afhandeling met de klant (scenario 1 en 2)

Repareren (scenario 3)

Afhandeling met de leverancier (scenario 4 en 5)

 

 

Soort oplossing

Scenario's

1

2

3

4

5

Vervangen door ruilartikel

x

x

 

 

 

Vervangen door nieuw artikel

x

x

 

 

 

Reparatie zelf uitvoeren

x

x

x

 

 

Reparatie uitbesteden

x

x

 

x

x

Alleen retourzending

x

 

 

 

 

Nog beoordelen

x

 

 

 

 

 

Meer over facturering reparaties ...

Meer over journalisering reparaties ...

 

Structuur reparaties

Onderstaand vindt u een visualisatie van de structuur van reparaties. Het materiaal is van toepassing bij scenario 1 en 2, de uitbesteding is van toepassing bij scenario's 4 en 5. In de beschrijving van de scenario's vindt u een gedetailleerde toelichting.

 

 

 

 

Meer over reparaties zonder artikelnummer ...

 

Relevante handleidingen:

Reparaties

 

 

Activeren functionaliteit

Reparaties zijn beschikbaar indien onderdeel van uw Prodin licentie.

 

 

 

(BWP)

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved