Open topic with navigation
Inkoopdocumenten
Prodin-P3
biedt u een aantal documenten ter ondersteuning van uw inkoopproces. Het genereren van inkoopdocumenten kan invloed hebben op de status van inkooporders. Meer over statusafhandeling inkooporders ... Het genereren van inkoopdocumenten
vindt plaats conform de afhandeling van zakelijke
documenten.
Prodin kent de volgende inkoopdocumenten:
- Inkoopofferte; de inkoopofferte is bedoeld als aanvraag voor productinformatie (prijs en levertijd) naar leveranciers. Het afdrukken van inkoopoffertes is geheel geïntegreerd in de registratie van inkoopoffertes.
- Bestelling; dit is het document waarmee u de opdracht aan de leverancier verstrekt tot levering van goederen of diensten. Het printen (en/of e-mailen) van bestellingen is geïntegreerd in de registratie van inkooporders en is daarnaast als aparte kiescode (4620) beschikbaar. Per inkooporder geeft u aan of de bestelling van toepassing is.
- Ontvangstlijst; de ontvangstlijst is bedoeld als informatiedrager over te verwachten ontvangsten en indien het magazijn niet zelf de ontvangsten in Prodin registreert terugkoppeling aan de administratie voor registratie in Prodin. Afhankelijk van parameter P3-301 zal Prodin bij een normale print ook voor backorders de ontvangstlijsten afdrukken. Het afdrukken van de ontvangstlijst is geïntegreerd in de registratie van inkooporders en is daarnaast als aparte kiescode (4621) beschikbaar. Per inkooporder geeft u aan of het afdrukken van ontvangstlijsten van toepassing is.
- Uitgiftelijst uitbestedingen; deze lijst geeft een weergave van de materialen die naar de leverancier gestuurd dienen te worden t.b.v. een uitbestedingsorders. Het afdrukken van uitgiftelijsten is geïntegreerd in de registratie van inkooporders en is daarnaast als aparte kiescode (4622) beschikbaar. Meer over uitbestedingen ...
- Inkoopcontracten; dit document is bedoeld voor het afdrukken van de (raam)overeenkomst voor levering van artikelen in aantallen en periode. Het afdrukken van inkoopcontracten is geïntegreerd in de registratie van inkoopcontracten en is daarnaast als aparte kiescode (4623) beschikbaar.
- Bestellingenoverzicht; met dit document kunt u uw leveranciers via email informeren over de lopende bestellingen en wanneer u de goederen verwacht. Meer over
chasseren inkooporders
...
- Ontvangstbon of artikelstickers; deze produceert Prodin bij de ontvangstregistratie van artikelen. Meer over labels bij magazijnontvangst ...
Aanvullend op bovengenoemde documenten kunt u via de zakelijke correspondentie (integratie met Microsoft Word) gekoppeld aan leverancier of inkooporder aanvullende documenten genereren.
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved